Професійні школи і вища освіта

Möglichkeiten nach dem Hauptschulabschluss
Можливості після отримання атестата про закінчення середньої основної школи

Професійне навчання

Професійно-технічне училище

Berufsschulen führen die theoretische Ausbildung im dualen System (Lehre) durch.
500.000 junge Menschen in Deutschland starten jedes Jahr eine duale Ausbildung. Sie dauert meistens 3 Jahre oder 3,5 Jahre. Es gibt ungefähr 350 verschiedene Ausbildungsberufe.

Професійно-технічні училища забезпечують теоретичну підготовку у дуальній системі (навчання). 500 000 молодих людей у Німеччині щороку розпочинають дуальне навчання. Зазвичай воно триває 3 роки або 3,5 роки. Існує близько 350 різних професій, які здобуваються в процесі професійного навчання.

Was ist eine duale Ausbildung?

Що таке дуальне навчання?

Die Berufsausbildung im dualen System findet an zwei Orten statt:

Професійне навчання у дуальній системі проходить у двох місцях:

Der eine Ort ist in einem Betrieb. Hier lernt man praktisches Wissen für seinen Beruf.

одне з них — на підприємстві. Тут ви отримуєте практичні знання для своєї професії.

Der andere Ort ist in einer Berufsschule. Hier kann man in der Klasse lernen.

А інше — у професійно-технічному училищі. Тут ви можете навчатись у класі.

SchülerInnen lernen zum Beispiel drei oder vier Tage pro Woche in einem Betrieb und an ein bis zwei Tagen in der Berufsschule.

Студенти навчаються, наприклад, три чи чотири дні на тиждень на підприємстві та один чи два дні у професійно-технічному училищі.

Um eine duale Ausbildung zu machen braucht man einen Ausbildungs-Platz. Das ist eine Lehrstelle bei einem Betrieb.

Для того щоб проходити дуальне навчання, вам потрібно отримати місце для проходження навчання. Це стажування у компанії.

Wie findet man eine Lehrstelle?

Як знайти місце для проходження навчання?

Man bewirbt sich bei einem Betrieb. Am besten macht man vorher ein Praktikum. So lernt man den Beruf besser kennen.

Ви подаєте заяву на підприємство. Найкраще попередньо пройти стажування. Так ви краще дізнаєтесь про професію.

Nach der Ausbildung

Після проходження навчання

Am Ende der Ausbildung macht man eine Prüfung. Dann bekommt man einen Abschluss.

Наприкінці навчання ви складаєте іспит. Потім ви отримуєте диплом.

Nach der Ausbildung ist man eine Fachkraft. Man kann sich dann weiterbilden und mehr Verantwortung übernehmen. Man kann zum Beispiel MeisterIn werden, einen eigenen Betrieb eröffnen und selber junge Menschen unterrichten.

Після проходження навчання ви стаєте кваліфікованим працівником. Потім ви зможете підвищувати свою кваліфікацію та взяти на себе більше відповідальності. Наприклад, ви можете стати майстром, відкрити власну справу та самостійно навчати молодих людей.

Schulische Ausbildung

Професійне навчання на базі школи

Manche Ausbildungen im sozialen Bereich finden ebenfalls an zwei Orten statt. In der Berufsfachschule (BFS) lernt man in der Klasse theoretisches Wissen.

Деякі навчальні курси у соціальному секторі також проводяться у двох місцях. У технікумі Berufsfachschule (BFS) ви отримуєте теоретичні знання у класі.

In einer sozialen Einrichtung lernt man praktisches Wissen für den Beruf.

У соціальній установі ви отримуєте практичні знання для своєї професії.

Auch für die schulische Ausbildung ist meist ein Ausbildungsvertrag mit einer sozialen Einrichtung notwendig. Berufe in der schulischen Ausbildung sind zum Beispiel:

Договір про навчання з соціальною установою зазвичай необхідний й для навчання в школі. Професії в рамках професійного навчання на базі школи — це, наприклад:

– Altenpflegehilfe / допомога з догляду за людьми похилого віку
– Krankenpflegehilfe / допомога з догляду за хворими
– Kinderpflegehilfe / допомога з догляду за дитиною
– Alltagsbetreuung / повсякденний догляд
– Pflegefachfrau/-mann (Ausnahme: Voraussetzung mittlerer Bildungsabschluss) / медсестра (виняток: умовою є наявність атестата про закінчення середньої школи)

1-jährige Berufsfachschulen (BFS)

1-річний технікум (BFS)

Aufnahmevoraussetzungen:

Вимоги до вступників:

Jugendliche unter 18 Jahren

Молоді люди, віком до 18 років

Jugendliche, die noch berufsschulpflichtig sind

Молоді люди, які ще зобов’язані відвідувати професійно-технічне училище

In einigen Ausbildungsberufen benötigen Jugendliche einen Vorvertrag oder eine schriftliche Ausbildungsplatzzusage eines Ausbildungsbetriebs.

У деяких професіях молодим людям потрібний попередній контракт або письмове підтвердження місця навчання від підприємства, яке проводить навчання.

Das heisst: Damit bestätigt der Betrieb den Ausbildungsplatz ab dem zweiten Lehrjahr. Das erste Lehrjahr ist eine 1-jährige schulische Vollzeitausbildung.

Це означає, що цим підприємство підтверджує місце навчання, починаючи з другого навчального року. Перший навчальний рік — це 1 рік очного навчання на базі школи.

Ziele:

Цілі:

Erfüllung der Berufsschulpflicht

Виконання обов’язкової професійної освіти

Abschlussprüfungen in fachpraktischen Fächern

Випускні іспити з практичних предметів

Gezielte fachliche Vorqualifikation

Цільова попередня кваліфікація спеціалістів

Erreichen der Ausbildungsreife

Досягнення зрілості учнівства

Стажування

Betriebe kennen lernen